Stage voorbij. Op naar New York City! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu Stage voorbij. Op naar New York City! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu

Stage voorbij. Op naar New York City!

Door: Luuk van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

20 April 2015 | Verenigde Staten, Albion

Hallo allemaal,

De stage zit er alweer op! 15 weken stage is voorbij gevlogen. Ik ben blij met de resultaten en het bedrijf ook. Als beoordeling van het bedrijf heb ik een 8,5 gekregen. Nu nog even afwachten hoe school mijn verslagen beoordeeld.

Het weer de laatste 3 weken is prachtig. Tussen de 15 en 20 graden met iedere dag volop zon. Soms zit er een iets donkerdere dag tussen. Het weer is in eens omgeslagen, hiervoor was het nog -10. Afgelopen week was het opeens 28 graden.

Afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. De weekenden leken eerst wat saaier te worden, omdat er hier in de buurt niet te veel te doen is. Desondanks hebben we ieder weekend een goed feest gehad met als afsluiter mijn afscheidsfeest gisteravond. Morgen vertrek ik namelijk naar New York City.

De afgelopen weekenden hebben we vooral doorgebracht door te vissen, bowlen, uit eten te gaan, bbqen en naar het Lake Ontario te fietsen. Allemaal leuke dingen die de tijd voorbij doen vliegen. Ik vind het wel leuk om weer naar huis te gaan, al zou ik hier best nog wat langer kunnen blijven.

Morgen vertrek ik zoals gezegd naar New York City. Om 6:15 wordt ik door Mario (mijn baas) opgehaald. Hij brengt mij dan naar Rochester. In Rochester stap ik op de bus voor een 6 uur durende trip naar New York City. Voor New York heb ik een B&B geboekt en heb ik heb een city pass gekocht. Met deze city pass kan ik bijvoorbeeld naar The Empire State Building, Statue of Liberty en al dat soort toeristische trekpleister. Voor het vervoer gebruik ik de Subway (metro). Op zaterdag vertrek ik weer terug naar Albion, en op dinsdag 28 april vlieg ik terug naar Nederland. In New York ga ik in ieder geval de volgende dingen bezoeken/bekijken. Empire State Building, Central Park, Wall Street, Statue of Liberty, 9/11 Memorial, Top of the Rock, American Museum of National History en Times Square. Verder laat ik het allemaal op me af komen en ga ik alles op gemakkie bekijken.

Ik heb nog wat foto's toegevoegd en de rest staat op Facebook.

Tot snel.

De mazzel!

  • 20 April 2015 - 07:14

    Rob:

    Veel plezier nog Luuk!! En daarna goeie reis terug.

  • 20 April 2015 - 07:32

    Yvonne Smits:

    Fantastische prestatie weer Luuk, gefeliciteerd!

    En nu genieten in New York.
    Veel plezier nog!

  • 20 April 2015 - 07:57

    Gerda Parrin:

    Hoi Luuk, wat weer een leuk verslag en je hebt een geweldige tijd gehad zo te lezen. heel veel plezier met je trip naar New York, mazzelpikkie, geniet ervan en natuurlijk een goeie reis terug naar huis volgende week. Groetjes van Frans, Gerda en Dominic

  • 20 April 2015 - 08:49

    Arjen:

    hey luukie,
    Veel plezier nog in New york!

    Groetjes vanuit een ook zonnig Oosterland!

  • 20 April 2015 - 09:03

    Joost:

    Hoi Luuk.

    Leuk weer van je te lezen en ook daar heb je een goede stage gehad.
    Als 15 weken voorbij vliegen, dan is een week NY altijd te kort.

    Als je in de buurt van Vlaardingen bent kom dan zeker langs om over je stage en NY te vertellen.

    Groeten Joost

  • 20 April 2015 - 09:32

    Familie Stolze:

    HEY there... Wat goed te lezen weer Luuk! En wat een mooie beoordeling. Dat heb je knap gedaan zeg. En nu genieten van NY. ENJOY!!! lieve groet vanuit Maarssen, Jaap, Margreet, Annick, Juliette en Eline

  • 20 April 2015 - 13:58

    Klaas:

    veel plezier in New York Luuk. Geweldige stad, geniet er van.

  • 21 April 2015 - 15:14

    Eveline:

    Hoi Luuk,
    Leuk om te lezen dat je je stage zo goed hebt afgerond! En wie weet tref ik je wel op the top of the Rock;) Toevallig kom ik de zondag voor je vertrek aan in New York.
    Een aanrader is de Sandemans free walkingtour. Het is een leuke introductie van de stad als je net aankomt. Ik weet in ieder geval dat de versie in Amsterdam zeer geslaagd is. Hopelijk die van New York ook.

    Veel plezier nog!

    Groetjes, Eveline
    Stichting Uitwisseling

  • 20 Maart 2017 - 14:53

    Iris Veronica:

    Hoi Luuk,

    Wat een leuk verhaal zeg!! Je kent mij niet maar ik zou ook graag stage willen lopen in Amerika. Mag ik vragen bij welk bedrijf je stage hebt gelopen? kan je mij wat tips geven?

    Groetjes,

    Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Voor mijn studie: Tuinbouw aan de HAS in Den Bosch, verblijf ik voor 4 maanden in Amerika. Ik ga daar stage lopen bij Intergrow Greenhouses Inc, een tomatenteler van 30 ha groot. Zie: www.intergrowgreenhouses.com

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 April 2015

Stage Intergrow Greenhouses

Landen bezocht: