Letchworth, Pennsylvania, Buffalo Sabres - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu Letchworth, Pennsylvania, Buffalo Sabres - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu

Letchworth, Pennsylvania, Buffalo Sabres

Door: Luuk van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 Maart 2015 | Verenigde Staten, Albion

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Ik begin morgen alweer aan de 11e week hier in Amerika. Ik heb nog 5 weken stage te gaan en 1 week vakantie.

De afgelopen weken zijn weer in sneltreinvaart voorbij gegaan. Mijn stageverslag begint aardige vormen aan te nemen en ik ben al voorzichtig naar het einde toe aan het werken. Afgelopen week heb ik aanpassingen gedaan in de verwarmingsstrategie op het bedrijf. Hiermee hopen we de temperatuurverdeling te verbeteren. Dit ga ik nog testen met metingen in alle 4 de kassen. Deze week komt er ook iemand van Priva, Nederland. Deze persoon is gespecialiseerd in verwarmingssystemen. Ik ga deze kans natuurlijk gebruiken om hem te vragen naar zijn ideeën over mijn onderzoek.

Het weer is de afgelopen week erg verbeterd. De temperatuur ligt nu iedere dag tussen de 5 en 10 graden Celsius. De temperatuur zal niet meer onder het vriespunt dalen is de voorspelling. De sneeuw verdwijnt heel snel, mede omdat het nu ook bijna iedere dag zonnig is. Het kanaal is aan het ontdooien en volgend weekend zijn we van plan te gaan vissen. Dit weekend was een jongen het al gaan proberen. Het was meteen raak met een mooie forel. Hij smaakte goed!

Een tijdje geleden ben ik met Mario (mijn baas) naar een bedrijf in Pennsylvania geweest. Dit bedrijf lag niet echt om de hoek, maar was wel 4 uur rijden. Dit is hier heel normaal en Mario doet dit iedere week 1 of 2 keer. Het bedrijf in Pennsylvania is 4 hectare groot. Dit is te vergelijken met het bedrijf thuis, maar even wat anders als de 22 ha hier in Albion. Op dit bedrijf worden trostomaten geteeld. De reis naar Pennsylvania was erg mooi. De omgeving is daar heuvelachtig, ik heb wat foto's toegevoegd. Op de terugweg zijn we door het Letchworth State Park gereden. Dit is een groot natuurpark en was erg mooi om te zien.

In het appartement is het ieder weekend erg gezellig. Iedereen heeft na een week werken wel zin in een feestje en het gaat dan vaak niet anders als in Nederland. Toch begin ik Nederland wel een beetje te missen. Een potje voetballen bijvoorbeeld zou niet verkeerd zijn. Ook een avondje stappen (je moet hier 21 zijn) zou geen probleem zijn. Mario was vorige week in Nederland en hij heeft gelukkig een groot stuk kaas meegenomen. Hier ben ik erg blij mee, want de kaas hier is niet te vreten.

Ik kijk erg uit naar mijn weekje vakantie over 5 weken. Ik ga dan in ieder geval New York bezoeken. Of ik Washington D.C. bezoek weet ik nog niet zeker. Ik heb besloten om alleen te gaan. Ik kan dan lekker me gang gaan en de tijd nemen om van alles te bezoeken. Ik ben nu een paar keer op stap geweest met een paar huisgenoten, maar die gaan vooral om een foto te maken. Als ze een foto hebben vinden het ze wel best en willen ze het liefst weer vooruit. Ook willen ze allemaal niet te veel geld uitgeven. In New York verblijf ik in een B&B op Manhattan en kan dan met een Metrokaart alle plekken bezoeken. Ground Zero, Empire State Building, Central Park, Statue of Liberty, Wall Street en nog veel meer, ze zullen allemaal aan bod komen.

Gisteren ben ik met 7 andere huisgenoten naar een wedstrijd van de Buffalo Sabres geweest in Buffalo. Ik had kaarten besteld en met 2 auto's zijn we naar Buffalo geweest. Buffalo Sabres is een ijshockey team dat speelt in de NHL. Ze speelden tegen de New York Rangers. Het stadion was uitverkocht en de sfeer was geweldig (20.000 man). Ze hebben helaas wel met 0-2 verloren maar dat mocht de pret niet drukken. Het Amerikaanse volkslied van te voren was erg indrukwekkend en ook de wedstrijd zelf. Het was erg fysiek. Op een gegeven moment gingen twee spelers met elkaar op de vuist. Dit is blijkbaar normaal. Ze sloegen elkaar vol in het gezicht en de scheidsrechters stonden er gewoon omheen zonder iets te doen. Nadat ze uit waren gevochten ging de wedstrijd gewoon weer verder. Het zorgde wel voor een mooie sfeer.

Dit was het weer voor van de keer.

Op Facebook staan nog meer foto's.

De Mazzel!

• 16 Maart 2015 - 08:55

Stichting Uitwisseling:

Hallo Luuk,
    Wat leuk om je verhalen mee te kunnen lezen! We wensen je nog veel plezier!
    Groetjes, Eveline, Cindy en Marlous SUSP

• 16 Maart 2015 - 09:48

Margreet:

Dank je wel Luuk, het lijkt me heel gaaf om dat zo allemaal mee te maken. Je schrijft er leuk over en aan de foto's te zien heb je het prima naar je zin.
    Veel plezier nog en geniet lekker van de zon. Eindelijk die kou weg.
    groetjes uit den Hoorn.

• 16 Maart 2015 - 15:32

Gerda Parrin:

Hoi Luuk, weer een boeiend verhaal volgens mij heb je het prima naar je zin.
    geniet ervan en heel veel plezier met je volgende uitstapje we zullen het wel weer lezen.

Groetjes Gerda

• 18 Maart 2015 - 12:13

Oma Van Duijn:

Hallo luuk
    Daar zijn we weer even. Wat maak jij een hoop mee!
    Als je weer thuis bent , heb je heel wat te vertellen.
    We kijken er naar uit, maak er nog wat moois van en geniet van New York.
    Groetjes, ook van opa
    Doei oma