Alweer 1/3 van de stage voorbij. De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu Alweer 1/3 van de stage voorbij. De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu

Alweer 1/3 van de stage voorbij. De tijd vliegt!!

Door: Luuk van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

16 Februari 2015 | Verenigde Staten, Albion

Hallo allemaal.

Het is alweer 2,5 week geleden dat is een verslagje heb gepost, dus ik laat maar weer eens van me horen. Morgen begint de 7e week van mijn stage alweer. Hiermee is er al ruim 1/3 verstreken. De tijd gaat ongelooflijk hard!

Mijn opdracht is al een eind gevorderd. Ik ben klaar met de temperatuurmetingen in alle 4 de kassen. Vanaf morgen ga ik op de koudste, warmste, rustigste en onrustigste plekken gewasregistratie uitvoeren. Met deze gewasregistratie wil ik uiteindelijk aan kunnen tonen wat de temperatuurverschillen voor effect hopen op de plant en de tomaat. Op dit moment zijn we bezig met het repareren van een aantal beschadigde plekken in het schermdoek. Op de temperatuurkaarten die ik heb gemaakt is duidelijk te zien dat daar een hoop kou vandaan komt. Aankomende week ga ik ook het gehele verwarmingssysteem nalopen. Ik hoop hier ook oorzaken voor de temperatuurverschillen te vinden. Naast de opdracht werk ik ook gewoon mee met de gewaswerkzaamheden. Ik vind het zelf heerlijk om in de middag een aantal paadjes te draaien en in de morgen lekker met de opdracht bezig te zijn.

Er is de laatste weken weer heel veel sneeuw gevallen. Ik begin dat nu toch ook wel aardig zat te worden. Ook de temperaturen zijn nog niet om over naar huis te schrijven. Dit weekend is er een koudegolf waardoor de temperatuur op dit moment -22 graden Celsius is. De temperatuur wisselt wel heel erg. Op de dag kan de temperatuur soms boven 0 uitkomen. De verwachting is dat dit winterweer de komende tijd nog wel aanhoudt. Pas in april zal de temperatuur gaan stijgen. Ze kennen hier ook alleen maar winter en zomer, herfst en lente hebben ze hier niet.

De afgelopen weekenden is er niet veel spannends gebeurd. We zijn een keer gaan bowlen met een paar huisgenoten en hebben een pokeravond georganiseerd. Ook hebben we een goed feest gehad, omdat er iemand naar huis vertrok. Rond een uur of 1 vertrok merendeel naar de kroeg. Ik ben 19 en officieel moet je hier 21 zijn om alcohol te nuttigen. Ik heb geprobeerd om de kroeg in te komen, maar dat is echt niet mogelijk. Helaas...

Dit weekend ben ik met een paar huisgenoten naar Buffalo geweest. Buffalo is een stad die dicht bij de Canadese grens licht. In Buffalo was een groot aquarium dat we bezocht hebben. Het was wel leuk om te zien, maar ik had er toch iets meer van verwacht. Na het aquarium zijn we nog ergens wat gaan eten en vertrokken we weer naar huis.

Een paar weken geleden ben ik nog naar een andere locatie van Intergrow Greenhouses Inc. geweest. Dit bedrijf lag in Fillmore. Dit bedrijf is 6 ha groot en een stuk ouder. Toch is de productie daar niet minder dan in Albion. Ik merk dat oude kassen vaak helemaal zo slecht nog niet zijn. De productie op nieuwe bedrijven is de eerste jaren niet altijd hoger dan op oudere bedrijven. Iedere kas is anders en er moet geleerd worden om te gaan met de kas. Mario (mijn begeleider) en ik waren ook van plan om naar St. Davids in Toronto (Canada) te gaan. St. Davids is een bedrijf dat paprika's en aubergines teelt. Dit is voor mij natuurlijk interessant. De eigenaar van St. Davids was al eens op het bedrijf van Intergrow Greenhouses Inc. in Albion geweest. Toen vertelde hij Mario dat hij ook eens moest langs komen op zijn bedrijf. Mario had daarom een mail gestuurd met de vraag of hij en ik daar langs mochten komen, mede omdat mijn achtergrond in de aubergines ligt. Het antwoord wat Mario echter terug kreeg was: No, thanks. Dit viel wel erg tegen, want ik zou daar graag eens een kijkje nemen. Mario begreep ook niet veel van dit korte, botte antwoord. Binnenkort ga ik wel mee naar een bedrijf in Pennsylvania.

Ondertussen heb ik ook nog een nieuwe huisgenoot gekregen. Het is een meisje uit Vietnam.

Aankomende weken wil ik mijn trip naar New York en Washington gaan regelen. Er is een jongen uit Oekraïne (Oles) waar ik het wel goed mee kan vinden. Waarschijnlijk ga ik met hem naar New York. Maar Washington vind hij te duur worden zegt hij. Verder zijn er wel andere huisgenoten geïnteresseerd in mijn plannen om naar New York en Washington te gaan. Zij gaan alleen liever in een weekend zodat ze wel kunnen werken van maandag - vrijdag. Dit zie ik niet zitten, want ik vind een weekend veel te kort.

Op 14 maart gaan we met een paar huisgenoten een IJshockey wedstrijd van de Buffalo Sabres bezoeken in Buffalo. Dit is een IJshockey club die in de NHL speelt. De NHL is de National Hockey League en is de hoogste divisie van Amerika, een aardig niveau dus! Ook hebben we de plannen om binnenkort naar het Letchworth State Park te gaan. Dit is een natuurpark 1,5 uur hier vandaan. Hier zijn veel watervallen te zien en kan je met de auto doorheen rijden. Het weer moet hiervoor wel iets beter worden. Ook willen we binnenkort een dierentuin bezoeken in Rochester.

Ik hoop jullie weer wat op de hoogte te hebben gebracht. Als je vragen hebt dan zie ik wel een berichtje verschijnen! Ik heb nog wat foto's toegevoegd en de rest van de foto's staan op Facebook.

De mazzel!

  • 16 Februari 2015 - 07:55

    Gerda Parrin:

    hoi Luuk,

    Leuk om weer iets van je te horen het ziet en klinkt allemaal fantastisch. geniet ervan en we kijken uit naar je volgende bericht, Lieve groetjes van ons allemaal.

  • 16 Februari 2015 - 10:30

    Arjen:

    Hey luukie,
    Goed om weer wat te horen. Wel erg koud daar zeg , niet te doen ...brrr.
    Hoop dat je reisplannen naar Washington en New York Door kunnen gaan want dat is natuurlijk wel gaaf . En ik ben benieuwd naar die ijshockey wedstrijd, gaat er altijd wel pittig aan toe en vaak mooie sfeer.
    Groetjes uit een zonnig Oosterland!
    De vanVeetjes

  • 16 Februari 2015 - 11:28

    Tonny Ridder:

    Ha die Luuk.
    Goed verslag zeg en wat een geweldige ervaring om dat allemaal mee te maken! Leuk dat je ons allemaal zo op de hoogte houdt. Hartelijke groet! Oma Tonny.

  • 16 Februari 2015 - 11:55

    Margreet Stolze:

    Hoi Luuk,
    Leuk je verslag te lezen. We zijn weer op de hoogte. Goed bezig met je stage zeg! En mooie ervaringen. Succes met de voorbereidingen voor je trip naar NY. Dat gaat vast lukken. Heb en hou het goed neef!! groetjes van alle Stolzetjes

  • 16 Februari 2015 - 14:11

    Jan Voogt:

    Ha Luuk,

    leuk dat we zo op de hoogte blijven van jouw vorderingen en overige belevenissen. Ben wel benieuwd of je nog meer oorzaken vindt van temp verschillen. Scheuren in het scherm had je zo wel kunnen zien, ook zonder metingen :-) ?

    vr gr Jan

  • 18 Februari 2015 - 12:47

    Opa En Oma V Duijn:

    Ha luuk


  • 18 Februari 2015 - 13:13

    Opa En Oma V Duijn:

    Ha die luuk

    Hier oma van duijn wat leuk he!
    Ik heb al heel wat gelezen van jou.en sta versteld van je belevenissen
    Erg fijn om te horen! Je hebt al heel wat mensen leren kennen Luuk.
    Met ons gaat het goed, we hebben heel weinig sneeuw gezien in De Lier, maar des te meer de zon. Op naar de lente he!

    Groetjes van oma met een dikke kus
    En van opa een knuffel

  • 08 Maart 2015 - 19:50

    Peija Van Duijn:

    Hallo luuk daar ben ik weer.
    Vanavond zijn eline en margreet hier in de lier.
    Gezellig joh. Ik ben nog wat aan het oefenen met de ipad.
    Het gaat goed!!! Ik moet het natuurlijk meer gaan doen.
    Hoe lang blijf je daar nog? Ik hoop je weer gauw te zien joh !!
    Dikke kus van oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Voor mijn studie: Tuinbouw aan de HAS in Den Bosch, verblijf ik voor 4 maanden in Amerika. Ik ga daar stage lopen bij Intergrow Greenhouses Inc, een tomatenteler van 30 ha groot. Zie: www.intergrowgreenhouses.com

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 April 2015

Stage Intergrow Greenhouses

Landen bezocht: