Al 2 weken verder! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu Al 2 weken verder! - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu

Al 2 weken verder!

Door: Luuk van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 Januari 2015 | Verenigde Staten, Albion

Hallo,

Wat gaat de tijd hard hier! Nu al beginnen aan de 3e week. Afgelopen week ben ik helemaal ingeburgerd en gewend. Het eerste weekend hier was meteen een goed weekend. Een huisgenoot is afgelopen week terug gegaan naar Oekraïne en om die reden gaf hij een afscheidsfeest. In het appartement is met alle studenten die bij het bedrijf stage lopen een goed feestje gevierd.

Afgelopen week ben ik veel met de voorbereidingen voor mijn opdracht bezig geweest. Ik heb informatie opgevraagd bij verschillende bedrijven over het meten van de temperatuurverdeling. Aan de hand van die informatie heb ik meetapparatuur gevonden op internet, waarmee ik de temperatuurmetingen kan verrichten. Het bedrijf ging akkoord met de investering, waardoor ik afgelopen dinsdag de apparatuur heb kunnen bestellen. Vrijdag is de apparatuur al binnen gekomen. Aankomende week ga ik mij bezig houden met de metingen.

Ik ben afgelopen week ook naar Batavia geweest om een social security number aan te vragen. Iedereen die voor langere tijd in Amerika verblijft heeft zo'n nummer nodig. Gelukkig ging alles goed daar, waardoor ik binnenkort een pasje ontvang met het nummer. Met dat nummer is het ook mogelijk om wat dingen naast de stage te gaan doen. In het plaatsje waar ik zit is niet veel te doen, behalve een fitness school. Bij deze fitness school ben ik al 2 keer geweest en heb maar gelijk een abonnement afgesloten voor de periode dat ik hier verblijf. Daarnaast ben ik van plan binnenkort een fiets te kopen. Dit is allemaal erg goedkoop hier. Met deze fiets kan ik dan samen met een aantal huisgenoten wat toeristische plekken gaan bezoeken zoals het 'Lake Ontario'

Verder heb ik met een student (Kun, Chinees) die een auto heeft afgesproken om aankomend weekend of volgend weekend de Niagara watervallen te gaan bekijken. Dit schijnt erg spectaculair te zijn. Vervolgens zijn we van plan om door te rijden naar Buffalo. Ook vertelde Kun dat hij een lang weekend in New York is geweest. Er gaat in de buurt een nachtbus naar New York die er 6 uur over doet. Deze bus stopt dan op Manhattan en vanaf daar is alles op loopafstand. Hij had een B&B geboekt die erg goedkoop was, maar wel goed voorzien. Ik ben van plan om dit op dezelfde manier als hem te gaan doen. Wellicht met een paar andere studenten die dat leuk vinden.

Vandaag (zondag 18 januari) was het voor het eerst sinds mijn verblijf boven 0. De sneeuw is vandaag erg gesmolten waardoor het buiten maar een bende is. Aankomende week zal de temperatuur rond het vriespunt liggen. Het is hier wel bijna iedere dag zonnig. De reden dat het bedrijf hier gevestigd is, is ook de hoeveelheid licht. Op een zonnige dag wordt hier een stralingssom van meer dan 900J/cm2 gehaald. In Nederland is het de afgelopen periode niet hoger dan 500J/cm2 geweest zag ik op LetsGrow.com ;)

Een whatsappje zo nu en dan vindt ik nog steeds erg leuk, al is de wifi niet altijd optimaal hier.

De Mazzel!!

  • 19 Januari 2015 - 06:45

    Gerda Parrin:

    Hoi Luuk,
    Wat weer een heel leuk verhaal zo te zien is het volop genieten, heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag. groetjes Gers, Frans en Do

  • 19 Januari 2015 - 09:08

    Dick Van Noord:

    Luuk ze hebben daar zeker wel een extra buisje om het sneeuw van het dek te stoken ,de verslagen zijn leuk om te lezen en je zo te volgen .
    Ga je ook de temp verschillen ook verticaal meten?




  • 19 Januari 2015 - 10:10

    Rob:

    Hoi Luuk, klinkt goed allemaal. Gaaf man!!

  • 20 Januari 2015 - 12:47

    Dineke Mulders:

    Hoi Luuk,
    Wat enorm leuk om jou ervaringen te lezen.
    Stiekem ben ik best wel een beetje jaloers op je. Geweldig om de kans te krijgen een kijkje te nemen in zo'n andere wereld en tegelijkertijd zoveel nieuwe mensen te ontmoeten.
    Luuk we blijven jou volgen!
    Heel veel groetjes vanuit d'n Ouwendiek van Wim, Dineke, Nienke Elles en Fleur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Voor mijn studie: Tuinbouw aan de HAS in Den Bosch, verblijf ik voor 4 maanden in Amerika. Ik ga daar stage lopen bij Intergrow Greenhouses Inc, een tomatenteler van 30 ha groot. Zie: www.intergrowgreenhouses.com

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 7802

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 April 2015

Stage Intergrow Greenhouses

Landen bezocht: