Aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu Aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Luuk Duijn - WaarBenJij.nu

Aankomst en kennismaking

Door: Luuk van Duijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, Albion

Hallo allemaal!

Hierbij mijn eerste verslagje over mijn stage bij Intergrow Greenhouses Inc. in Albion, New York. Ik ben veilig aangekomen op mijn bestemming. Er zijn geen problemen geweest met de douane of andere zaken. Afgelopen dinsdag kwam ik om 23:30 Nederlandse tijd aan op het vliegveld van Rochester. In Amerika was het toen 17:30. Mijn stagebieder, Mario van Logten, heeft mij hier opgehaald en na wat te hebben gegeten met hem en wat boodschappen te hebben gedaan bracht hij me naar het appartement. Het huis waar ik in verblijf heeft 4 verschillende appartementen. In deze 4 appartementen wonen allemaal studenten van over de hele wereld. In mijn appartement wonen 1 meisje en 1 jongen uit Oekraïne en 1 meisje uit Puerto Rico. In de andere appartementen wonen, Amerikanen, Jamaicanen, Chinezen, Moldaviërs en nog meer mensen uit Oekraïne. Het is al met al een leuk cultureel gezelschap.

Toen ik ongeveer om 21:30 (03:30 NL tijd) in het appartement aankwam was ik aardig kapot. Ik ben toen meteen gaan slapen. De volgende dag ben ik meteen naar het bedrijf geweest. Iedere ochtend om 07:00 (13:00 NL tijd) komt er een bus langs die alle studenten op haalt. Deze stopt voor de deur. Het is dan 10 minuutjes rijden naar het bedrijf. Aangekomen op het bedrijf heb ik met iedereen kennis gemaakt en heb ik een rondleiding gekregen. Verder ben ik de hele dag meegelopen met verschillende mensen uit het bedrijf, om zo overal een indruk van te krijgen. Het bedrijf waar ik stage loop in Albion is 22 hectare groot. Het bedrijf heeft ook nog 2 andere locaties. Het bedrijf van 22 hectare bestaat uit 4 delen. Het eerste en 2e deel is beide 6 hectare groot. Het 3e deel is 7,2 hectare groot en het 4e deel 2,8 hectare.

Op donderdag 8 januari ben ik voorzichtig begonnen met mijn opdracht voor Intergrow Greenhouses Inc. Ik ga de temperatuurverdeling onderzoeken in de gehele kas van 22 hectare. Dit ga ik waarschijnlijk in 4 fases doen. Ik heb wat telefoontjes gedaan voor de juiste apparatuur en voor mensen die mij advies kunnen geven. Het is een erg uitdagende opdracht die hoogstwaarschijnlijk veel nieuwe inzichten gaat geven voor het bedrijf. Als ik een rondje loop voel ik soms een koude luchtstroom, die geen positief effect heeft op het gewas.

In Albion is het nu tussen de -10 en -15 graden Celcius. Er ligt ook een dik pak sneeuw. Dit is even wennen. In de kas merk je er gelukkig niet veel van, behalve een koude luchtstroom af en toe. Het weer zal de komende periode zo blijven en vanaf februari zal het weer beter worden.

Ik vind het erg leuk dat veel mensen geïnteresseerd zijn in mijn bezigheden. Het is alleen lastig op lang met iemand te praten over bijvoorbeeld whatsapp. Het is hier in Amerika 6 uur vroeger dan in Nederland. Als ik om 17:00 thuis kom van stage, is het in Nederland al 23:00 in de avond. Overdag ben ik niet altijd op kantoor, dus dan heb ik geen wifi.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn adres:
127 West Park Street, Apt. C, Albion, New York, 14411

Ik heb al wat foto's toegevoegd van het bedrijf. Deze zijn te vinden onder foto's.

Ik zal binnenkort weer een nieuw verslagje op deze site zetten. Verder vindt ik de berichtjes op whatsapp erg leuk dus als je vraagjes hebt zie ik je berichtje graag verschijnen!

De mazzel!!!

  • 09 Januari 2015 - 07:57

    Trudy:

    Hoi Luuk, wat leuk om je verslag te lezen. Fijn dat alles goed gegaan is met de reis. Je opdracht klinkt inderdaad uitdagend! Veel succes en plezier!
    Trudy

  • 09 Januari 2015 - 08:32

    Christiaan:

    Ha Luuk, Goed van je te horen! Groeten van LG en succes daar!
    Chris

  • 09 Januari 2015 - 09:03

    Joost:

    Hoi Luuk, leuk op op deze manier op de hoogte te blijven van je stage aan die kant van de plas. Je vliegreis heb je dus goed doorstaan. aan de kou zul je wel wennen, begreep dat er komend weekend veel sneeuw ging vallen daar. En nu aan de slag met weer een leuke opdracht voor je. Veel succes en laat snel weer wat van je horen. Groeten Joost

  • 09 Januari 2015 - 09:23

    Jan Voogt:

    Ha Luuk, blij te zien en te lezen dat je goed bent aangekomen en vlot van start bent gegaan. 22 ha is wel een aardig trapveldje om wat temperatuurverschillen te ontdekken lijkt me :-).
    Veel succes en als ik iets kan bijdragen hoor ik het graag!
    Groeten Jan.

  • 09 Januari 2015 - 10:02

    Lena:

    Hoi Luuk,
    Wat leuk dat we je kunnen volgen. Je hebt al een leuk verslag erop gezet. Veel succes met je stage. We kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groetjes van de " van Dammetjes"

  • 09 Januari 2015 - 13:08

    Tonny Ridder:

    Ha Luuk. Dank voor je verslag. Fijn om te lezen dat het allemaal goed gegaan is.
    Het zal best een mooie tijd worden daar. Ik ben benieuwd hoeveel sneeuw er kan gaan vallen dat schijnt daar nog al heftig te zijn . Hartelijke groet , Oma.

  • 09 Januari 2015 - 13:13

    Ben:

    Hoi Luuk, leuk te lezen!
    Groeten, ook namens LetsGrow, Ben

  • 09 Januari 2015 - 13:33

    Gerda Parrin:

    Hoi Luuk,
    fantastisch dat alles goed is gegaan, wat leuk om je verslag te lezen, heel veel succes en natuurlijk veel plezier, geniet ervan dat is super belangrijk.
    groetjes de Parrinies.

  • 09 Januari 2015 - 23:25

    Klaas:

    Ha Luuk,

    Leuk om te lezen. Ik hoop dat het je goed gaat. Fijn dat je met nog veel andere studenten in een appartement zit. Dit soort berichtjes zijn voor ons heel erg leuk om te lezen. Hou vol, ook als alle nieuwigheid er daar straks een beetje van af is. Ik wens je heel veel plezier en een goede tijd daar!

    Klaas (en de rest)

  • 10 Januari 2015 - 10:59

    Leon:

    Hi Luuk (of Luke),
    Klinkt goed! Mooie international ervaring met al die nationaliteiten.
    Als ik je ergens mee kan helpen op data- of klimaatgebied ofzo, dan hoor ik het wel.
    Succes!
    Leon

  • 14 Januari 2015 - 07:35

    Rob:

    Hoi Luuk,

    Veel plezier en succes met je opdracht!! Groeten van ons allemaal uit Steenbergen.

  • 15 Januari 2015 - 12:28

    Opa En Oma Van Duijn:

    Ha luuk
    Wat leuk dat we zo snel van je horen
    Veel succes en een plezierige tijd, ogen open en kijken of je wat op kan steken
    Wij blijven je volgen

    Groetjes en een dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Voor mijn studie: Tuinbouw aan de HAS in Den Bosch, verblijf ik voor 4 maanden in Amerika. Ik ga daar stage lopen bij Intergrow Greenhouses Inc, een tomatenteler van 30 ha groot. Zie: www.intergrowgreenhouses.com

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 7799

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 April 2015

Stage Intergrow Greenhouses

Landen bezocht: